Hemma igen :)

Trött trött.
Men det har gått bra i kväll :)
Lite tråkigt att duka lika, och servera samma personer-
men ändå så vet man ju vad man väntar sig så det
kan ju vara rätt skönt med =)
Men ikväll så gick brandalarmet mitt i varmrätts serveringen!
Haha herre gud.. och det var inte kökets fel! vilket de oftast är.
Så det blev full fart på oss alla.
Alla sprang åt olika håll.. men jag och Sondre- en som ochså serverar- stog och tala om för förvirrade gäster att det var brandalarmet och att alla tyvärr måste gå ut eller stå vid utgången tills vi fick veta vad det var som skett.
Och ja, inget speciellt- det var bastun som lyckats på nå vis. Inge allvarligt i vart fall!
Så alla matgästerna fick komma in igen och så fortsatte vi. haha Men det blev lite hettsigt en stund. och Ivar- kocken- blev måttligt stressad! men alla fick mat och ingen skada skedd :)

Idag så fick vi äta skampi ( som stora räkor..) och jag tror jag har ätit tre- fyra portioner med det!! och sen enbart räkor hur många som helst! haha men det var förrätten så på varje portion så va de fyra räkor och sallad. Alltså jag kan inte beskriva! jag tyckte det var så himmelskt gott! :)
Huvudrätt- svinkam ? ja nå svin men senapssås uppe på. gott! men jag smakade bara en liten bit, kunde inte svika min skampi! ;p Och till efterrätt så var det glass med vita choklad stänger i en chokladskål- ochså underbart god glass! :D haha

nu har klockan blivit mkt igen. jaja! Jag skriver väl mera imorgon :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Johanna Frances - 89.01.06
GÄVLE VS NORGE

Designen ses bäst med
MOZILLA FIREXOX

BLOGLOVIN' ↓
follow me with

bloglovin

2010
Januari
Februari Mars April Maj
Juni Juli Augusti September
Oktober November December


2009
Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December


2008
Januari Februari Mars April Maj
Juni Juli Augusti September
Oktober November December


RSS 2.0
JohannaFrances